Som databehandler har vi styr på dine data

Den nye persondataforordning stiller krav til dig som dataansvarlig, men også din it-udbyder, der betegnes som din databehandler. For eksempel skal der være aftale om, hvorledes databehandleren behandler data på vegne af den dataansvarlige. En såkaldt databehandleraftale, som typisk udarbejdes af databehandleren.

Krav til dokumentation

Ny persondataforordning stiller krav til dokumentation.
Med en IT-politik er du på vej

Den nye persondataforordning er desuden en god grund til at få styr på politikken omkring ens IT, da netop dokumentation for behandling af data er et omdrejningspunkt herfor. Hvem gør hvad, hvornår og hvorfor. Ved at få styr på disse regler i god tid, undgår du de store bødekrav, som er blevet spået, og får til gengæld mere systematisk og korrekt håndtering data.

Bliv klogere på den nye persondataforordning

Hvis du gerne vil vide mere om den nye persondataforordning, så henviser vi til EU forordningen, hvor du blandt andet fra side 47 kan læse meget mere om forholdet mellem dataansvarlig og databehandler.
 
 


Produkt- og fortrolighedspolitikker

- Behandling af personoplysninger
- Kundedatapolitik
- Politik for udløb af domæner
- Linux-Hus.dk håndteringsprocedure for kundeservice
- Behandling af personoplysninger


Hvorfor kundens privatliv er vigtigt for Linux-Hus.dk

Kundens ret til privatliv er af stor vigtighed for Linux-hus.dk Linux-Hus.dk anerkender, at når en kunde vælger at opgive personlige oplysninger til Linux-hus.dk, skal kunden kunne have tillid til, at vi er i stand til at håndtere beskyttelsen af kundens privatliv på en ansvarlig måde.

Personlige oplysninger indsamlet af Linux-Hus.dk

Når der gennemføres et køb hos Linux-Hus.dk, vil Linux-Hus.dk indsamle kundens kontaktoplysninger bestående af navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer.

Vi henviser til vores Privatlivsmeddelelse for oplysninger om vores indsamling og anvendelse af dine personoplysninger.

Beskyttelse af kundens privatliv

Linux-Hus.dk vil tage passende skridt for at beskytte kundens privatliv. Hver gang kunden opgiver følsomme oplysninger (f.eks. kreditkortnummer for at gennemføre et køb), vil Linux-Hus.dk tage alle nødvendige skridt for at beskytte disse, så som kryptering af kundens kreditkortnummer. Linux-Hus.dk vil også tage sikkerhedsmæssige forholdsregler for at beskytte kundens gemte personlige oplysninger.

Her finder du vores Databehandlingsaftale , som finder anvendelse på alle vores kunder i EU, som benytter os til behandling af personoplysninger.

Sammen med vores opdaterede privatlivspolitikker danner dette grundlaget for behandling af personoplysninger i vores systemer.

Sammen med vores opdaterede privatlivspolitikker danner dette det nødvendige grundlag for din behandling af personoplysninger i vores systemer.

Bemærk, at hvis du kun anvender vores tjenester til behandling af personoplysninger til rent personlige eller din husstands formål, og hvis du er en fysisk person, finder EU-forordningen om beskyttelse af privatlivets fred ikke anvendelse på dig, og du behøver ikke indgå en databehandlingsaftale.

Personlige oplysninger tilgængelige for opdatering af kunden

Kunden kan hjælpe Linux-Hus.dk til større effektivitet og øget servicekvalitet ved at holde Linux-Hus.dk opdateret om enhver ændring af kundens navn, adresse, telefonnummer eller e-mailadresse. Kunden kan ved at logge ind i sit Linux-Hus.dk kontrolpanel opdatere personlige detaljer.

Kundedatapolitik

Kundedata

Med kundedata menes enhver information, kunden har placeret på dennes webhotel hos Linux-Hus.dk, f.eks. e-mails, internetsider, fotos og databaseindhold.

I det omfang kunden behandler personoplysninger som dataansvarlig, henviser vi til ovenstående Linux-Hus.dk fungerer som databehandler afsnit.

Kundens data på kontoen

Registrering af et domæne igennem Linux-Hus.dk gør kunden til ejer af domænet. Kunden bevarer alle rettigheder til det indhold, som kunden placerer på dennes Linux-Hus.dk webhotel. De skabeloner og billeder, der stilles til rådighed af Linux-Hus.dk, forbliver Linux-Hus.dks ejendom. Linux-Hus.dk gør imidlertid ikke krav på nogen rettigheder til det indhold, som kunden har placeret på kontoen. Kontoindehaveren er til gengæld juridisk ansvarlig for indholdet placeret på kontoen.

Linux-Hus.dk tager ikke stilling til indholdet af en kundes webhotelkonto og foretager heller ikke nogen juridisk evaluering heraf. Ved åbenlyst ulovligt indhold f.eks. børneporno, forsøg på phishing e.l. vil Linux-Hus.dk imidlertid handle som et ansvarligt firma ved at informere de relevante myndigheder. I alle andre tilfælde vil Linux-Hus.dk handle, såfremt en EU- eller US-domstol eller anden relevant myndighed pålægger Linux-Hus.dk at gøre det.

Kundens ansvar for kontoen hos Linux-Hus.dk

Kunden bør altid logge ud af kontoen ved afslutning af en session, for at sikre at uvedkommende ikke kan tilgå kundens private og personlige informationer. Kunden bør tage denne forholdsregel, selvom kunden ikke bruger en offentlig computer på et bibliotek, en internetcafe eller lignende.

Datasikkerhed

Linux-Hus.dk vedkender sig det særlige ansvar, der hører med til at hoste personlige data på kunders webhotelkonti. Vi ønsker at vores kunder har fuld tillid til Linux-Hus.dk, som et trygt og sikkert sted at opbevare data. Derfor er Linux-Hus.dk datacentret designet til at leve op til de højeste standarder for sikkerhed. Alle kundedata og Linux-Hus.dks systemdata sikres igennem en daglig fjernbackup af alle servere ved hjælp af en 10 Gbit privat fiberforbindelse til et separat backupdatacenter, som er placeret 10 km fra hoveddatacentret.

Den daglige backup sikrer vores kunders webhoteller imod tab af data. Der tages backup af alle webhoteller uanset type. Backup er en sikring imod datatab som følge af fejl indenfor Linux-Hus.dks kontrol. Det betyder at vi, medmindre årsagen til datatabet ligger udenfor vores kontrol, vil kunne genskabe alt indhold efter et evt. nedbrud. Ved genskabelse fra en backup, gendannes hele serveren og dermed alle webhoteller på serveren, til den tilstand de havde før nedbruddet.

Vores procedure for behandling af kundeklager

1. Kontakt Linux-Hus.dk Support eller Salg

I første omgang skal du kontakte vores kundeservice. For spørgsmål vedrørende salg og abonnement skal du henvende dig til Linux-Hus.dk Salg. For tekniske spørgsmål skal du kontakte vores Support-team. Vi besvarer din henvendelse inden for 24 timer.

2. Kontakt vores Customer Care team

Hvis du ikke finder svaret fra Linux-Hus.dk Support eller Linux-Hus.dk Salg tilfredsstillende, kan du henvende dig til vores Customer Care team.

Vores Customer Care team vil omhyggeligt vurdere din sag og komme med en løsning inden for to arbejdsdage.

3. Kontakt supportchefen

Hvis du ikke finder svaret fra Customer Care teamet tilfredsstillende, kan du eskalere din sag til supportchefen.

Alle eskalerede klager skal indeholde følgende oplysninger: Dit navn, kontaktinformationer, domænenavn eller ordrenummer samt en tydelig beskrivelse af din klage. Skriv "Klage" i emnefeltet i din e-mail.

Supportchefen vil inden for to arbejdsdage bekræfte modtagelsen af din klage og bestræber sig på at svare dig inden for fem arbejdsdage.

4. Indgiv en klage til online tvistbilæggelse

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Linux-Hus.dk kan indgives til Europa-Kommissionens portal for online tvistbilæggelse: http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af klage bedes du angive vores e-mailadresse: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
 
 

 
Website
 
  • All requests to a Joomla website start a session which stores the IP address in the session data and creates a session cookie in the user's browser. The IP address is used as a security measure to help protect against potential session hijacking attacks and this information is deleted once the session has expired and its data purged. The session cookie's name is based on a randomly generated hash and therefore does not have a constant identifier. The session cookie is destroyed once the session has expired or the user has exited their browser.
  • Joomla's logging system records the IP address of the visitor which led to a message being written to its log files. These log files are used to record various activity on a Joomla site, including information related to core updates, invalid login attempts, unhandled errors, and development information such as the use of deprecated APIs. The format of these log files may be customised by any extension which configures a logger, therefore you are encouraged to download and review the log files for your website which may be found at `/var/www/html/administrator/logs`.
  • When a network connection is available, a Joomla installation will attempt to communicate with the joomla.org servers for various capabilities, to include:
    • Checking for updates for the Joomla application
    • Help screens for core Joomla extensions
    • The Install from Web service (opt-in)
    • The statistics collection server (opt-in)
    As with all HTTP requests, the IP address of your server will be transmitted as part of the request. For information on how Joomla processes data on its servers, please review our privacy policy.
  • In conjunction with a plugin which supports a "Remember Me" feature, such as the "System - Remember Me" plugin, this plugin creates a cookie on the user's client if a "Remember Me" checkbox is selected when logging into the website. This cookie can be identified with the prefix `joomla_remember_me` and is used to automatically log users into the website when they visit and are not already logged in.
  • The Invisible reCAPTCHA plugin integrates with Google's reCAPTCHA system as a spam protection service. As part of this service, the IP address of the user answering the captcha challenge is transmitted to Google.
  • The reCAPTCHA plugin integrates with Google's reCAPTCHA system as a spam protection service. As part of this service, the IP address of the user answering the captcha challenge is transmitted to Google.
  • In order to process information requests, information about the user must be collected and logged for the purposes of retaining an audit log. The request system is based on an individual's email address which will be used to link the request to an existing site user if able.